W poniedziałek 27 maja wyruszyliśmy pociągiem z Palędzia, na stację Poznań Główny, gdzie mieliśmy okazję zapoznać się ze sposobem zakupu biletów oraz tablicami informującymi o przyjazdach, odjazdach i opóźnieniach pociągów.
Z dworca udaliśmy się spacerkiem pod pomnik Powstańców Wielkopolskich i dalej do Multikina 51, gdzie obejrzeliśmy film: „ Kraina cudów”. Bohaterką filmu jest June, urodzona optymistka, dla której każdy nowy dzień jest nową przygodą. Film ukazywał , jak ważna jest wyobraźnia w naszym życiu oraz silne poczucie więzi między mamą, a June. Po filmie udaliśmy się na spacer , by podziwiać w blasku wiosennego słońca zabytki Starego Rynku. Kolejnym etapem naszej wycieczki był przejazd tramwajem, z jego okien widzieliśmy zabytki Poznania: Plac Wolności z Biblioteką Raczyńskich, Teatr Polski, Zamek, Uniwersytet, stare ZOO, aż w końcu dotarliśmy na Ogrody, skąd autobusem wróciliśmy do szkoły. Nasz wyjazd był bardzo atrakcyjny i był dla nas nagrodą, ponieważ nasi rodzice dokonali 100% wpłat na fundusz Rady Rodziców.