Joanna Urbaniak
Godziny zajęć:
poniedziałek | - |
wtorek | 1015-1445 |
środa | 915-1445 |
czwartek | 1110-1540 |
piątek | - |
Cele i zadania:
- kształtowanie prawidłowej mowy pod względem fonetycznym, leksykalnym, gramatycznym,
- usuwanie wad i zaburzeń,
- stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy
- doskonalenie mowy już ukształtowanej,
- usprawnianie techniki czytania i pisania.
Diagnoza, terapia:
- Przeprowadzenie przesiewowych badań mowy.
- Szczegółowe badanie uczniów zakwalifikowanych do terapii logopedycznej.
- Opracowanie i utworzenie indywidualnych kart badania mowy.
- Ćwiczenia oddechowe.
- Ćwiczenia usprawniające motorykę narządów mowy( języka, warg, podniebienia miękkiego, żuchwy).
- Wykorzystanie logopedycznych programów komputerowych.
- Ćwiczenia właściwe z zakresu korekcji wad wymowy:
• przygotowujące narządy mowy do wywołania poprawnej wymowy zaburzonej głoski w izolacji,
• utrwalanie prawidłowej wymowy zaburzonej głoski w sylabach,
• utrwalanie prawidłowej wymowy zaburzonej głoski w wyrazach(nagłos, śródgłos, wygłos),
• utrwalanie prawidłowej wymowy zaburzonej głoski w wyrażeniach, zdaniach, opowiadaniach, wierszykach,
• automatyzacja poprawnej wymowy w mowie spontanicznej.
Ćwiczenia wspierające terapię logopedyczną:
- stymulujące rozwój słuchu fonemowego,
- ćwiczenia ortofoniczne Replica rolex watches,
- ćwiczenia i zabawy z muzyką-logorytmika,
- ćwiczenia stymulujące ogólny rozwój dziecka (rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowej,
- myślenie, pamięć, orientacja przestrzenna),
- wyrabianie umiejętności posługiwania się poprawną polszczyzną,
- stymulowanie językowego rozwoju dzieci poprzez ćwiczenia i zabawy doskonalące czytanie i pisanie.
Zasady pracy korekcyjnej:
- wczesne rozpoczęcie terapii,
- indywidualizacja,
- systematyczność,
- stopniowanie trudności,
- utrwalanie,
- wykorzystanie wszystkich możliwości dziecka,
- współpraca z otoczeniem.
Certyfikat za udział w projekcie logopedycznym.
Ten certyfikat otrzymaliśmy uczestnicząc w projekcie wydawnictwa Prolex. Celem tego projektu jest wspieranie prawidłowej mowy dzieci, a myślą przewodnią: Wszystkie dzieci mówią poprawnie. Podczas pracy przy realizacji projektu wykorzystane zostały ciekawe i różnorodne materiały do ćwiczeń logopedycznych: karty pracy, zagadki, łamigłówki, które uatrakcyjniły nie zawsze łatwą pracę nad prawidłowa wymową i odpowiednią dykcją.