2 lutego uczniowie klas szóstych, siódmych i ósmych odbyli zajęcia z zespołem Na Migi. W ramach projektu społecznego organizowanego na olimpiadę. Zwolnieni z Teorii, licealiści pokazali dzieciom podstawy kultury świata głuchych i nauczyli ich alfabetu oraz znaków grzecznościowych Polskiego Języka Migowego. Po zakończonych warsztatach każdy z uczniów umiał już zamigać swoje imię oraz inne, przydatne zwroty. Mamy nadzieję, że dzieci nabytą wiedzę wykorzystają również w rzeczywistości! Po więcej informacji zapraszamy na stronę
https://na-migi.pl/

Zakończył się „Tydzień matematyki”, pierwszy raz organizowany w naszej szkole. Wszyscy uczniowie mieli szansę sprawdzić się w różnego typu konkursach matematycznych. Przygodę zaczęliśmy 14 marca w Światowy Dzień liczby Pi, quizem „Wszystko o liczbie Pi” – zwyciężył Mikołaj Mazurek z klasy 5c . Od piątku do środy wszyscy uczniowie mogli zmagać się z zadaniami ukrytym pod QR kodami – tu zwyciężyli uczniowie klasy 5b Michalina Klara i Franek Pisanko ex aequo z Mikołajem Kral z klasy 4a. W poniedziałkowych zmaganiach z Sudoku oraz wtorkowej krzyżówce – zwyciężyła Zuzanna Duszyńska z klasy 8a. Natomiast w środowych potyczka klasowych uczniowie rozwiązywali zadania na platformie Quizizz – zwyciężyły dziewczyny z klasy 8a Martyna Sobczak i Natalia Morkis. W czwartek kilkoro uczniów przystąpiło do Międzynarodowego Konkursu Kangur
Matematyczny – tu na wyniki musimy trochę poczekać. Tygodniowe obchody zakończyliśmy konkursem „Mistrz/yni rozwinięcia liczby Pi” – zwyciężyła Zuzanna Garcarek z klasy 4a zapamiętując poprawnie 65 cyfr rozwinięcia dziesiętnego liczby Pi. Wszystkim uczestnikom serdecznie dziękujemy, a zwycięzcą GRATULUJEMY! Do zobaczenia za rok.

Urszula Bartoszewska
Izabela Wróbel

 

 

12 marca uczniowie klasy IA i IB gościli mamę Dominiki z klasy IA. Pani Justyna przekazała dzieciom wiele cennych informacji związanych z trudnym odpowiedzialnym zawodem, który wykonuje. Przybliżyła dzieciom na czym polega praca pielęgniarki, zapoznała ze sposobami udzielania pierwszej pomocy. W czasie spotkania uczniowie dowiedzieli się również w jaki sposób zapobiegać infekcjom, jakie znaczenie dla naszych organizmów ma ruch i uprawianie sportu, jak należy się odżywiać, aby być zdrowym.


Uczniowie poznali praktyczne wskazówki, co zrobić gdy ktoś się skaleczy, potłucze, itp. Pod okiem pani pielęgniarki, opatrywali i bandażowali rany. Zajęcia te bardzo spodobały się uczniom. Warto organizować je częściej, aby wyrobić wśród dzieci umiejętność prawidłowego zachowania się podczas wypadku i chęć niesienia pomocy innym, oraz wyeliminować strach często towarzyszący takim zdarzeniom. Serdecznie dziękujemy Pani Justynie Folek za poświęcony czas i podzielenie się wiedzą. Z pewnością będziemy korzystać z cennych porad.
Uczniowie i wychowawcy klasy IA i IB.

W każdy wtorek o godzinie 14:00-15:00 odbywa się koło origami na które serdecznie zapraszamy.

Zajęcia z wykorzystaniem sztuki Origami rozwijają: myślenie twórcze, konstrukcyjne, wyobraźnię przestrzenną, sytuacyjną, ułatwiają zapamiętywanie, uczą prostoty, estetyki, dokładności i dyscypliny.

Systematyczne wykorzystywanie tej sztuki pozwala na doskonalenie zdolności manualnych dziecka, wzbogacanie jego wrażliwości na otaczający świat, wzbudza naturalną chęć poznania przyrody czy otaczającego świata.

Korzystanie z osiągnięć Origami w codziennej praktyce pedagogicznej wpływa pozytywnie na osobowość małego człowieka, zmierzającego do poznania własnej wartości oraz rozwija jego fantazję, umożliwiającą samodzielne tworzenie. Dodatkowo Origami przyczynia się do pogłębiania relacji międzyludzkich.

Podkategorie

Komunikaty i ogłoszenia.