W dniach 6-8 maja odbyła się wycieczka dla uczniów klas V-VIII, którzy wyróżniają się osiągnięciami w nauce.

6 maja o godz. 6:45 zebraliśmy się pod szkołą, by o 7:00 wyruszyć w stronę Wałbrzycha, miasta niezwykle urokliwego, nieczęsto odwiedzanego przez turystów z Poznania. Gdy znaleźliśmy się na Dolnym Śląsku mieliśmy okazję zwiedzić Kopalnię w Nowej Rudzie, gdzie uczniowie zapoznali się z niebezpieczną pracą górnika, dowiedzieli się jak powstaje węgiel, napotkali ducha kopalni - Skarbnika oraz mieli okazję przejechać się górniczą kolejką. W Świdnicy dotarliśmy do prywatnego Muzeum Broni i Militariów, wielkiego pasjonata w której można znaleźć ponad 2000 eksponatów, gdzie główną atrakcją stała się przejażdżka czołgiem. Kolejnym przystankiem w tej samej miejscowości był Kościół Pokoju pw. Trójcy Świętej w stylu barokowym. Zwiedzanie wraz z wysłuchaniem nagrania lektora. Niesamowicie ozdobny, dopracowany w najmniejszym detalu, wykonany z drewna zabytkowy kościół, budzi zachwyt wśród turystów. Niezwykle ważnym punktem naszej wycieczki była wizyta w sztolni we Włodarzu, największy, jeden z siedmiu kompleksów projektu Riese (olbrzym), wybudowanego w czasie II wojny światowej w górach sowich. Zagadkowe podziemia III Rzeszy od wielu lat rozpalają umysły poszukiwaczy przygód i badaczy historii. Wiele zagadek nie zostało rozwiązanych, wiele pytań zostaje bez odpowiedzi, tajemnice zachowane w niezwykłym miejscu pozostaną na długo w naszej pamięci, być może kiedyś zostaną rozwiązane. Jednym z wielu atrakcji naszej wycieczki było zwiedzanie przepięknego zamku Książ wybudowanego na skale, niejednokrotnie rozbudowywanego. Bogate zdobienia, symetria to niewątpliwie atuty zamku. Pani przewodnik rozbudziła naszą wyobraźnię opowiadając o ciekawostkach z życia właścicieli posiadłości. Zapisaną w historii została Daisy księżna, hrabina, baronowa na Książu. Kolejnym miejscem był zamek Grodno w Zagórzu Śląskim, wybudowany na szczycie góry Choina. Zwieńczeniem naszej wycieczki była wizyta w Szczawnie Zdroju, gdzie piliśmy zdrowe wody mineralne, poznaliśmy jak wygląda wizyta kuracjuszy w sanatorium. Pełni wrażeń i bogatsi o nowe doświadczenia wróciliśmy do Dąbrowy.

Zgodnie z art.  34 ust. 10 rozporządzenia Ministra  Rozwoju i Finansów z dnia 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej Sprawozdania finansowe w Biuletynie Informacji Publicznej jednostki obsługiwanej umieszcza się informację o miejscu publikacji sprawozdania finansowego tej jednostki.

Szkoła Podstawowa im. Astrid Lindgren w Dąbrowie: http://dopiewo.nowoczesnagmina.pl/?c=1446

 

 

Szanowni Rodzice!
Informuję, że z dniem 6 maja br. (poniedziałek) organizacja pracy szkoły wraca do dotychczasowego planu zajęć. Od poniedziałku, 6 maja ruszają zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze.
Wynika to z decyzji Zarządu Głównego ZNP podjętej w dniu 25 kwietnia w sprawie zawieszenia ogólnopolskiego strajku od 27 kwietnia 2019 r.

Z poważaniem

Dyrektor Szkoły

Egzamin ósmoklasisty to czas podsumowania 8 lat nauki uczniów naszej szkoły. Te trzy dni były bardzo emocjonujące oraz stresujące. Jednak jesteśmy przekonani, że poszło Wam bardzo dobrze. 

Dnia 16.04.19r. klasy I-III wraz z wychowawcami wybrały się na wycieczkę do Torunia.

Nasza przygoda rozpoczęła się o 8:00, gdy pożegnaliśmy rodziców i weszliśmy na pokład dwupiętrowego autokaru. Zaraz po wyruszeniu poznaliśmy Pana Rafała – pilota i przewodnika wycieczki i Pana Roberta – przewodnika, którzy zadbali o rozrywkę. Na początku oglądaliśmy film o Toruniu, po którym odpowiadaliśmy na pytania, za prawidłową odpowiedź były nagrody. Dzięki temu mogliśmy dowiedzieć się dużo ciekawostek na temat tego miasta. Następnie śpiewaliśmy znane i lubiane piosenki z podkładem muzycznym i tekstem. Po 3 godzinach podróży przejeżdżając przez 900 metrowy most nad Wisłą dotarliśmy do Torunia. Najpierw wybraliśmy się do planetarium mijając krzywą wieżę. W planetarium oglądaliśmy niebo nocą z tysiącem mieniących się gwiazd, a także dowiedzieliśmy się czym zajmuje się astronom, jakie planety okrążają słońce. Kolejnym punktem wycieczki był pomnik flisaka, a także kot, umieszczony na szczycie budynku, oba pomniki tworzą historię tego miejsca. Po obiedzie odbyliśmy warsztaty piernikowe pod czujnym okiem mistrza piernikarskiego oraz wiedźmy korzennej. Nie zabrakło też okazji by nabyć pamiątki z tego niezwykle urokliwego miasta. Ostatnim punktem wycieczki były ruiny zamku krzyżackiego. Pełni wrażeń i bogatsi o nową wiedzę wyruszyliśmy do domu. W drodze powrotnej mogliśmy obejrzeć film „Minionki 2”. O godzinie 20:00 szczęśliwie dotarliśmy do Dąbrowy. To był wspaniale spędzony dzień!

Przygotowania do świąt idą pełną parą! Na kółku rzeźbiarskim uczniowie własnoręcznie z ogromną cierpliwością i starannością dekorowali pisanki błyszczącymi cekinami 🙂

Szanowni Państwo,

Z przeprowadzonego w naszej szkole referendum strajkowego wynika, że większość 94% pracowników placówki opowiedziało się za przeprowadzeniem akcji strajkowej. W związku z powyższym zachodzi uzasadniona obawa, że wraz z rozpoczęciem w szkole akcji strajkowej planowanej od 8.04.2019 r. dyrektor nie będzie miał możliwości zapewnienia opieki dzieciom i uczniom.
Zwracamy się zatem do Państwa z prośbą o zapewnienie dzieciom opieki i zapoznanie się z zamieszczoną niżej informacją dla rodziców dzieci uczęszczających do szkół i przedszkoli, w których odbędzie się strajk. Dodam jeszcze, że sytuacja jest dynamiczna i różne scenariusze mogą mieć miejsce. O rozwoju sytuacji będziemy Państwa na bieżąco informowali przez e-dziennik.

Z wyrazami szacunku,
Dyrektor Szkoły
Elżbieta Zapłata-Szwedziak

INFORMACJA dla rodziców dzieci uczęszczających do szkół i przedszkoli, w których odbędzie się strajk.
Rodzic ucznia do lat 8
Informujemy, że zgodnie z przepisami zaistnienie okoliczności uzasadniających konieczność sprawowania przez pracownika osobistej opieki nad zdrowym dzieckiem do lat 8 z powodu nieprzewidzianego zamknięcia żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły, do których dziecko uczęszcza, jest usprawiedliwioną nieobecnością pracownika w pracy. Stanowi tak 3 pkt 3 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 15 maja 1996 r. w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania pracownikom zwolnień od pracy (tekst jednolity: Dz. U. z 2014 r., poz. 1632).
Dowodem usprawiedliwiającym nieobecność w pracy z tego powodu jest oświadczenie pracownika. Należy pamiętać, że pracownik powinien uprzedzić pracodawcę o przyczynie i przewidywanym okresie nieobecności w pracy, jeżeli przyczyna tej nieobecności jest z góry wiadoma lub możliwa do przewidzenia (przyczyną nieobecności może być ogłoszenie strajku w przedszkolu, szkole, do którego/ej uczęszcza dziecko pracownika). O nieobecności z takiej przyczyny i przewidywanej długości tej nieobecności pracownik jest zobowiązany zawiadomić pracodawcę niezwłocznie, nie później jednak niż w drugim dniu nieobecności w pracy. Jeżeli obowiązujący u danego pracodawcy regulamin pracy lub układ zbiorowy pracy nie określa sposobu zawiadomienia pracodawcy o przyczynie nieobecności pracownika w pracy, zawiadomienia tego pracownik dokonuje osobiście lub przez inną osobę, telefonicznie lub za pośrednictwem innego środka łączności albo drogą pocztową, przy czym za datę zawiadomienia uważa się wtedy datę stempla pocztowego. Niedotrzymanie terminu może być usprawiedliwione szczególnymi okolicznościami uniemożliwiającymi terminowe dopełnienie przez pracownika obowiązku określonego w tym przepisie, zwłaszcza jego obłożną chorobą połączoną z brakiem lub nieobecnością domowników albo innym zdarzeniem losowym.
Okres usprawiedliwionej nieobecności rodzica w pracy z powodu zamknięcia przedszkola lub szkoły, jest okresem, za który pracownik otrzymuje zasiłek opiekuńczy. Wynika to z treści art. 32 ust.1 pkt 1 ustawy z 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 1368 ze zm.). Zgodnie z art. 33 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy zasiłek opiekuńczy przysługuje przez okres zwolnienia od wykonywania pracy z powodu konieczności osobistego sprawowania opieki, w tym przypadku nie dłużej jednak niż przez okres 60 dni w roku kalendarzowym. Miesięczny zasiłek opiekuńczy wynosi 80% podstawy wymiaru składki (art 35 ust. 1 ww. ustawy). Powyższe uprawnieni przysługuje rodzicom, współmałżonkowi albo współmałżonce rodzica oraz osobom, które przysposobiły dziecko lub przyjęły na wychowanie i utrzymanie. Uprawnienie do zasiłku nie przysługuje jednak, gdy inni członkowie rodziny pozostający we wspólnym gospodarstwie domowym mogą zapewnić dziecku opiekę.
By uzyskać zasiłek opiekuńczy trzeba złożyć u pracodawcy lub w ZUS oświadczenie o nieoczekiwanym zamknięciu placówki oraz odpowiedni wniosek (Z-15A)

Rodzic ucznia do lat 14
Każdemu rodzicowi pracującemu na umowę o pracę przysługują 2 dni na opiekę nad dzieckiem zdrowym, z zachowaniem prawa do wynagrodzenia - art. 188 Kodeks Pracy (Dz.U. z 2018 r., poz. 917)

Rodzic każdego ucznia
Urlop na żądanie - pracownik nie musi wcześniej uzasadniać z przełożonym wolnego, trzeba go jednak uprzedzić w konkretnym dniu, że nie będzie nas w pracy - art. 1672 Kodeks Pracy (Dz.U. z 2018 r., poz. 917)
Istnieje oczywiście też możliwość wzięcia urlopu wypoczynkowego.

Pierwszoklasiści w ramach zajęć muzycznych poznają instrumenty, mieli już taką okazję dzięki swojej starszej koleżance, Wiktorii Hamerskiej, z klasy VB poznali skrzypce.
W dniu 27 marca uczestniczyli w lekcji z gitarami. Poznali różnice w budowie i w brzmieniu gitar: klasycznej, akustycznej, basowej i elektrycznej. Dowiedzieli się skąd dochodzi dźwięk, wysłuchali kilku utworów, mogli także wypróbować swoje umiejętności na różnych rodzajach gitar.
Dziękujemy Panu Marcinowi, za poświęcony czas i uatrakcyjnienie naszych lekcji.

2 lutego uczniowie klas szóstych, siódmych i ósmych odbyli zajęcia z zespołem Na Migi. W ramach projektu społecznego organizowanego na olimpiadę. Zwolnieni z Teorii, licealiści pokazali dzieciom podstawy kultury świata głuchych i nauczyli ich alfabetu oraz znaków grzecznościowych Polskiego Języka Migowego. Po zakończonych warsztatach każdy z uczniów umiał już zamigać swoje imię oraz inne, przydatne zwroty. Mamy nadzieję, że dzieci nabytą wiedzę wykorzystają również w rzeczywistości! Po więcej informacji zapraszamy na stronę
https://na-migi.pl/

Zakończył się „Tydzień matematyki”, pierwszy raz organizowany w naszej szkole. Wszyscy uczniowie mieli szansę sprawdzić się w różnego typu konkursach matematycznych. Przygodę zaczęliśmy 14 marca w Światowy Dzień liczby Pi, quizem „Wszystko o liczbie Pi” – zwyciężył Mikołaj Mazurek z klasy 5c . Od piątku do środy wszyscy uczniowie mogli zmagać się z zadaniami ukrytym pod QR kodami – tu zwyciężyli uczniowie klasy 5b Michalina Klara i Franek Pisanko ex aequo z Mikołajem Kral z klasy 4a. W poniedziałkowych zmaganiach z Sudoku oraz wtorkowej krzyżówce – zwyciężyła Zuzanna Duszyńska z klasy 8a. Natomiast w środowych potyczka klasowych uczniowie rozwiązywali zadania na platformie Quizizz – zwyciężyły dziewczyny z klasy 8a Martyna Sobczak i Natalia Morkis. W czwartek kilkoro uczniów przystąpiło do Międzynarodowego Konkursu Kangur
Matematyczny – tu na wyniki musimy trochę poczekać. Tygodniowe obchody zakończyliśmy konkursem „Mistrz/yni rozwinięcia liczby Pi” – zwyciężyła Zuzanna Garcarek z klasy 4a zapamiętując poprawnie 65 cyfr rozwinięcia dziesiętnego liczby Pi. Wszystkim uczestnikom serdecznie dziękujemy, a zwycięzcą GRATULUJEMY! Do zobaczenia za rok.

Urszula Bartoszewska
Izabela Wróbel

 

 

12 marca uczniowie klasy IA i IB gościli mamę Dominiki z klasy IA. Pani Justyna przekazała dzieciom wiele cennych informacji związanych z trudnym odpowiedzialnym zawodem, który wykonuje. Przybliżyła dzieciom na czym polega praca pielęgniarki, zapoznała ze sposobami udzielania pierwszej pomocy. W czasie spotkania uczniowie dowiedzieli się również w jaki sposób zapobiegać infekcjom, jakie znaczenie dla naszych organizmów ma ruch i uprawianie sportu, jak należy się odżywiać, aby być zdrowym.


Uczniowie poznali praktyczne wskazówki, co zrobić gdy ktoś się skaleczy, potłucze, itp. Pod okiem pani pielęgniarki, opatrywali i bandażowali rany. Zajęcia te bardzo spodobały się uczniom. Warto organizować je częściej, aby wyrobić wśród dzieci umiejętność prawidłowego zachowania się podczas wypadku i chęć niesienia pomocy innym, oraz wyeliminować strach często towarzyszący takim zdarzeniom. Serdecznie dziękujemy Pani Justynie Folek za poświęcony czas i podzielenie się wiedzą. Z pewnością będziemy korzystać z cennych porad.
Uczniowie i wychowawcy klasy IA i IB.

W każdy wtorek o godzinie 14:00-15:00 odbywa się koło origami na które serdecznie zapraszamy.

Zajęcia z wykorzystaniem sztuki Origami rozwijają: myślenie twórcze, konstrukcyjne, wyobraźnię przestrzenną, sytuacyjną, ułatwiają zapamiętywanie, uczą prostoty, estetyki, dokładności i dyscypliny.

Systematyczne wykorzystywanie tej sztuki pozwala na doskonalenie zdolności manualnych dziecka, wzbogacanie jego wrażliwości na otaczający świat, wzbudza naturalną chęć poznania przyrody czy otaczającego świata.

Korzystanie z osiągnięć Origami w codziennej praktyce pedagogicznej wpływa pozytywnie na osobowość małego człowieka, zmierzającego do poznania własnej wartości oraz rozwija jego fantazję, umożliwiającą samodzielne tworzenie. Dodatkowo Origami przyczynia się do pogłębiania relacji międzyludzkich.

Uczniowie Szkoły Podstawowej w Dąbrowie mają wiele osiągnięć w konkursach i zawodach sportowych.
Najlepsi uczniowie klas 4-8:

Klasa IV A
Amelia Księżopolska
Marta Głowska
Agata Tomczak

Klasa IV B
Vladyslav Kompanets
Dominika Grzesiak
Krzysztof Sugiero

Klasa VA
Martyna Szagżdowicz
Zuzanna Garcarek
Lena Jankowska

Klasa VB
Franciszek Pisanko
Michalina Klasa
Viktoria Jeske

Klasa VC
Mikołaj Mazurek
Marcjanna Rojek
Bartosz Chaciński

Klasa VI
Maja Lewińska
Maksymilian Królikiewicz
Julia Biedzińska

Klasa VII
Julia Nowicka
Aleksandra Szymczak
Michał Pisanko

Klasa VIII
Natalia Morkis
Marta Litkowska
Kamil Garcarek

Konkursy ogólnopolskie, międzynarodowe:

  1. Konkurs Moja rodzina i ja-ogólnopolski (bez laureatów).
  2. „Wolność jest w nas…” I miejsce Bartosz Chaciński – konkurs międzyszkolny.
  3. Toyota Dream Car 2019 Samochód moich marzeń-międzynarodowy (ogłoszenie wyników niebawem).
  4. Judo brązowy medal w judo w kategorii wagowej 50+ (rocznik 2006, 2007) osób niepełnosprawnych podczas X Memoriału Jigoro Kano w Poznaniu Aleksander Dziamski.
  5. XXII Mityng Pływacki Olimpiad Specjalnych w Szamotułach dwa brązowe medale Aleksander Dziamski

Osiągnięcia sportowe

Uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w gminnych zawodach : piłce ręcznej, unihokeju , koszykówce , biegach przełajowych.


4 miejsce biegi przełajowe 20.09.2018 – dziewczyny kl.4,5,6
3 miejsce unihokej 18.10.2018 – dziewczyny kl.7,8
3 miejsce unihokej 29.10.2018- dziewczyny kl.4,5,6
4 miejsce koszykówka – dziewczyny kl.7,8
3 miejsce koszykówka – dziewczyny kl.4,5,6

W czasie rekolekcji postanowiliśmy stworzyć nową stronę internetową mam nadzieję że przypadnie do gustu i będzie łatwa w nawigacji i obsłudze.